Kerst en graduation in the US - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Lise Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu Kerst en graduation in the US - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Lise Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

Kerst en graduation in the US

Door: Lise Lotte Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Lise Lotte

26 December 2011 | Verenigde Staten, Bowling Green


Dit weekend is de kerst ook hier in Amerika begonnen en om maar meteen met de deur in huis te vallen: Merry Christmas everyone! Het is de eerste keer voor mij dat ik Kerst niet met mijn familie vier, maar met een groep vrienden uit met verschillende nationaliteiten.

Zoals jullie weten heb ik afgelopen week een kleine roadtrip gemaakt door het oosten van Amerika. Voordat ik daarover begin ben ik jullie nog wat informatie verschuldigd over de weken daarvoor.

Enkele weken geleden, op 24 november precies te zijn, heeft heel Amerika Thanksgiving gevierd. Dit is een nationale feestdag waarbij familie, kalkoen, pumpkin pie en American Football de belangrijkste ingrediënten zijn. De gehele dag wordt er gesmuld van het overheerlijk eten en ondertussen wordt er naar verschillende football wedstrijden gekeken. Als Nederlander kun je dit festijn vergelijken met kerst maar dan zonder cadeaus en uiteraard zonder de Kerstman. Thanksgiving ligt inmiddels al enkele weken achterons en nu draait alles om Kerst. Ik heb zelfs de enige echte Kerstman mogen ontmoeten! Gezien ik het gehele jaar lief ben geweest ben ik benieuwd…

De afgelopen maanden heb ik natuurlijk ook niet stil gezeten op cultureel en sportief gebied. Ik heb een bezoekje gebracht aan het Henry Ford museum in Detroit. Hier staan o.a. alle Amerikaanse presidentauto’s dus ook de presidentsauto van John F. Kennedy. Het museum is immens groot hierdoor je je de gehele dag kan vermaken. Naast een bezoekje aan een museum gebracht te hebben, heb ik ook maar eens mijn schaatsen uit het vet gehaald. Schaatsen is niet alleen populair in ons koude kikkerlandje, hier in Amerika weten ze er ook wat van. Met enkele (inter)nationale studenten heb ik geschaatst in Bowling Green. Gezien schaatsen nou niet bepaald in mijn DNA zit, was ik érg blij dat ik ze uit mocht doen.

Naast alle tripjes moest er natuurlijk ook nog gestudeerd worden. Inmiddels heb ik alle punten terug van alle vakken en ik kan u met trots presenteren: mevrouw Vermeulen is geslaagd! Om dit te vieren heb ik mezelf getrakteerd op een reisje door het oosten van Amerika. In mijn volgens reisverhaal vertel ik hier meer over gezien er nu een heerlijk kerstontbijtje op mij te wachten staat. Tot snel, ciao!


  • 27 December 2011 - 06:12

    Cocky:

    Fantastisch Lise Lotte,

    Gefeliciteerd en een heel goed gezond 2012 toegewenst

    Lou en Cocky

  • 29 December 2011 - 14:08

    Christien:

    Hallo Lise Litte,
    Voor jouw een hele leuke jaarwisseling in de State en wij zien elkaar in het nieuwe jaar.
    Nog maar eventjes genieten en dan weer naar huis.
    Groetjes en tot ziens,
    Christien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bowling Green

Lise Lotte

Actief sinds 08 Aug. 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 13524

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 03 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: