Chicago. De stad van duizendeneen gezichten. - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Lise Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu Chicago. De stad van duizendeneen gezichten. - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Lise Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

Chicago. De stad van duizendeneen gezichten.

Door: Lise Lotte Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Lise Lotte

13 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Bowling Green

Zo kun je drie weken lang geen enkel nieuw reisverslag lezen en zo lees je in één week tijd twee reisverslagen. Laten we maar zeggen; zo onvoorspelbaar als het weer.

Zoals ik jullie vertelde is “fall break” aangebroken. Dat betekent dat alle studenten een lang weekend vrij zijn. Geen huiswerk, geen testen maar juist een weekend vol plezier. Mijn huisgenote en ik vonden het de hoogste tijd om eens een bezoekje te brengen aan de stad van de jazz en Al Capone, ofwel Chicago te verwelkomen.

Na een busreis van ongeveer 4,5 uur stond ik met beide benen in de derde grootste stad van Amerika. Nadat we hadden ingecheckt bij ons hotel zijn we direct de stad ingegaan. Het hotel waar we twee nachten hebben overnacht ligt twee minuten van de” Willis Tower” af. Deze wolkenkrabber is 442,14 meter lang en telt 110 verdiepingen. Na ongeveer 70 minuten in de rij te hebben gestaan, stonden we in de lift die met een snelheid van 9,15 meter per seconde ons naar de 103e verdieping van het gebouw bracht. Ja mensen, het is een van de vele hotspots van Chicago.

Aangezien er geen wolkje aan de lucht was kon je in de verre omtrek om je heen kijken. Het uitzicht vanaf deze verdieping was geweldig! Tevens bevindt er op deze verdieping enkele glazenbehuizingen. Zodra je naar beneden kijkt, kijk je volledig de diepte in. (Dit is geen aanrader voor mensen met hoogtevrees! Waarom ik het heb gedaan? Dat is nog een groot raadsel.) Vervolgens zijn we de stad ingegaan en hebben we een bezoekje gebracht aan het Millenium park. Dit 10 hectare tellende park heeft diverse onderscheidingen in ontvangst mogen nemen en is gevuld met kunst en architectuur. De Crown Fountain staat ook in dit park. Dit zijn twee glazen stenen waar water van afstroomt en deze zijn 's avonds prachtig verlicht. Als je eenmaal in Chicago bent mogen de winkels natuurlijk ook niet overgeslagen worden. Na enkele uren te hebben gewinkeld kwamen wij er achter dat het alweer 22.00 uur was en het misschien verstandig was om ergens een hapje te gaan eten.

De volgende morgen zijn we met de trein vertrokken naar het Lincoln park. Dit is het grootste park in Chicago dat een oneindige lijst van voorzieningen heeft. Van basketbalvelden tot een dierentuin en van een visvijver tot tennisbanen, alles is aanwezig. Gezien dat het weer uistekend was, rond de 26 graden Celsius, besloten we langs het strand naar de Navy Pier te lopen. Het voelde even of ik weer op vakantie was. Deze pier wordt niet alleen door toeristen bezocht maar ook de lokale bevolking is hier regelmatig te vinden. Kleine Lotje kwam even tevoorschijn en daarom besloten we in het reuzenrad te gaan, wat een geweldig uitzicht gaf. Oké ik geef het toe, ik zweette peentjes. Eens maar nooit meer! Graag wilde ik het Millenium park eens bij daglicht zien dus besloten we daar naar toe te gaan. In het park ligt ook de hotspot Cloud Gate. Dit is een uniek en raadselachtig monument dat doet denken aan een boom, alleen dan van een enorm formaat. Dit monument heeft een spiegeloppervlakte waarin de lucht en de diverse wolkenkrabbers op een prachtige manier te zien zijn. Ook in Chicago bevindt zich een Chinatown. Ik, die een voorliefde heeft voor de Aziatische keuken, wilde natuurlijk hier een bezoekje brengen. Dus hupsakee, we zijn opnieuw de trein ingesprongen en hebben heerlijk gedineerd.

De derde en laatste dag was alweer aangebroken maar voordat we terug zouden gaan hebben we een bezoekje gebracht aan Lincoln Square. Het plein en de omliggende wijk heeft een sterke Duitse invloed. Dit zie je terug in diverse restaurants en cafés. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan het Welles Park en de Old Town School of Folk Music. Last but not least, zijn we naar de Buckingham Fountain gegaan. Dit is de fontein die je ziet in de openingsscene van 'Married with Children.'

Dat één stad zoveel verschillende 'gezichten' kan hebben. Van een dierentuin tot een strand en van de honderden wolkenkrabbers tot de oase van rust in één van de vele parken. Oftewel, een stad om verliefd op te worden.

Lise Lotte is na dit weekend 1 blaar, 645 foto's en opnieuw een geweldig weekend rijker. Het was een ervaring die in de boeken gaat!

Liefs,
Lise Lotte

• 14 Oktober 2011 - 06:41

Christien:

Ha die ondernemende Lis,
    Heerlijk joh om deze dingen allemaal te kunnen gaan bezichtigen. Ben benieuwd waar je volgende reis naar toe gaat. Het zal maandag wel tegenvallen om weer achter de boeken te gaan zitten met zoveel nieuwe indrukken in je hoofd. Lis groetjes vanuit het koude Nederland en tot je volgende reis- en of studieverslag.
    Jan en christien

• 15 Oktober 2011 - 06:24

Oma:

Ha die Lise -Lotte.Weer een ervaring rijker.Bofkont die je bent.Wat een leuk zwarte blazer draag je hi hi hi.Waar gaat de volgende trip naar toe???Liefs oma

• 27 Oktober 2011 - 17:41

Diny:

Hallo Liselotte,

Leuke verslagen.Geniet maar lekker en probeer zoveel mogelijk te zien van het land.
    Maar vergeet je studie natuurlijk niet.
    Jammer dat het weer snel voorbij is, maar gezien het aantal foto,s die je gemaakt hebt kun je thuis ook nog lekker na genieten
    Groetjes,
    Diny en Jan