De Niagara Falls & de perfecte studente - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Lise Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu De Niagara Falls & de perfecte studente - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Lise Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

De Niagara Falls & de perfecte studente

Door: Lise Lotte Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Lise Lotte

07 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Bowling Green

Na anderhalve maand in Bowling Green te hebben vertoefd vond ik het de hoogste tijd om eens wat meer van Amerika te zien. Samen met vier andere Nederlandse studenten hebben wij besloten om een weekendje weg te gaan. Nee, we zijn niet in Amerika gebleven maar we zijn naar Canada gegaan. Vele zullen nu wel denken; Canada?! Is daar niet alleen maar sneeuw? Nee mensen, er is meer in Canada dan alleen maar sneeuw. (Oke, niet heel veel meer) Vrijdagmiddag, na keurig alle lessen gevolg te hebben, zijn we in de auto gesprongen en zijn we naar Toronto vertrokken. ’ s Avonds zijn we met de auto door de stad gereden en hebben we genoten van de skyline, de duizend en één lichtjes en het eenmenze verkeer in de stad. Met mond open van verbazing, zijn we weer terug gegaan naar ons hotel waar we de nacht hebben doorgebracht.

De volgende morgen hebben we eerst mogen genieten van het ontbijt wat voor ons klaar stond en vervolgens zijn we vertrokken waar het weekend allemaal omdraaiden; de Niagara Falls. Voor diegene die niet meer precies weet wat het is, (of voor diegene onder ons die totaal niet weet waar ik het nu over heb) de Niagra Falls zijn één van wereld grootse watervallen ter wereld. Je kunt deze watervallen van zowel Amerikaans grondgebeid bewonderen maar ook vanaf Canadees grondgebeid. Iedereen raad je strek aan om deze watervallen vanaf Cananda te bekijken omdat je hier het beter ziet.

Voordat we daadwerkelijk de watervallen zouden bezichtigen, hadden we eerst een boottochtje op de planning staan. Nadat iedereen was voorzien van een regenpak, dikke trui, poncho en een zwemvest sprongen we met vol enthusiastme de boot in. Met volle vaart gingen we over het water met het resultaat; iedereen was doorweekt. Gezien het in Canada ongeveer 7 graden celcius was, kan je het misschien al raden; iedereen was bevroren. Door alle adrenaline die er ontstond tijdens de boottocht had je dit totaal niet door… totdat we weer op vastenland stonden. Lise Lotte is dan ook nog nooit zo blij geweest met een warm kopje chocomelk en droge kleren!

Toen was de tijd aangebroken waarvoor we naar Canada zijn gekomen; De Niagara Falls. ’s Avonds worden de watervallen verlicht en als ik dat beeld moet omschrijven wat je dan ziet… nee, dat gaat simpelweg gewoon niet! Het is té mooi voor woorden. De watervallen, het uitzicht, de kleuren, de skyline en noem het maar op. Wederom stond ik met mijn mond vol tanden te genieten. Als ik echte toerist heb ik honderden foto’s gemaakt zodat ik, als ik weer in Nederland ben, opnieuw kan genieten. Tevens hebben we een bezoekje gebracht aan de Skylon Tower. Deze tower staat bij de Niagra Falls en we hebben in de de nok van de toren gedineerd. Tijdens het diner heb je niet alleen uitzicht op de Niagara Falls maar ook op de staat New York (Nee mensen, niet de stad New York) en Canada zelf. Wederom zat Lise Lotje met haar mond vol tanden te genieten van het uitzicht (en uiteraard ook van het eten!)

Zo hier en daar hoor ik van mensen dat zij zich zorgen maken over mijn schoolresultaten. Wees gerust lieve mensen, het gaat allemaal van een leien dakje. Deze maand heb ik weer mijn level gehaald en daarom start ik aanstaande maandag in een nieuw level. Mijn punten waren deze periode gemiddeld een A, dat betekend dat mijn resultaten tussen de 95% & 100% zijn. Tijdens de graduation heb ik een oorkonde getiteld: “Certificate of Academic Excellence.”Ja, eerlijk is eerlijk, ik ben er trots op!

Vandaag is officieel Fall Break begonnen en dat betekend voor alle Amerikaanse studenten een lang weekend vrij. Persoonlijk vind ik dat ik hier optimaal van gebruik moet maken, daarom is er een tripje geboekt. De reis gaat deze keer naar Chicago. Oftewel, de stad van de jazz. Het is de hoogste tijd om mijn koffertje in te pakken en mijn jazz skills te showen. Hello Chicago!

Tot snel!

Liefs,
Lise Lotte

  • 08 Oktober 2011 - 07:35

    Monique:

    Hoi Lotje, ontzettend bedankt voor de leuke foto`s en bijbehorende reisverslag.
    Het is overduidelijk dat jij het goed naar je zin hebt.
    Ik zou zeggen,maak de resterende tijd daar nog maar zoveel mogelijk van die leuke en interessante uitjes zodat je nog lang kunt nagenieten als je weer terug bent in dit koude kikkerlandje.
    En Lise Lotte,nog van harte proficiat met het behalen van jouw "Certificate of Academic Excellence.”
    Ik ben altijd een van de weinige mensen geweest die er vertrouwen in had dat jij het wel zou halen.
    Nog veel succes met de rest wat nog komen gaat. Jij kunt het!

    Groetjes en dikke kus, mam.

  • 08 Oktober 2011 - 08:06

    Jan En Christien:

    Hallo die Lot - super leuk dat je je certificaat heeft gehaald - gefeliciteerd. Inderdaad de Niagara watervallen zijn echt heel mooi. Wij zijn in geweest in het jaar 1971 en later met ons gezinnetje in 1989 dus wij kunnen helemaal met je meevoelen. en wat betreft "het vertrouwen" in je studie - daar heb ik ook wel alle vertrouwen in gehad. In ieder geval deze studie en vakantie - zo zie ik het - nemen ze niet meer van je af - daar geniet je over 5 jaar nog van. Veel plezier in Chicago en succes met je studie.
    Dikke kus van ons. Jan en Christien.

  • 08 Oktober 2011 - 08:08

    Oma:

    Weer een gewldig en mooi vehaal.Je kunt wel een boek schrijven.Ik heb er van genoten en zou ook wel een studente daar willen zijn ,zie je nog eens wat/ Liefs oma

  • 09 Oktober 2011 - 16:33

    Mieke:

    Grandioos verhaal van je. Heerlijk voor je met deze ervaringen.
    Bedankt voor het kaartje, kreeg die 5 oktober.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bowling Green

Lise Lotte

Actief sinds 08 Aug. 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 13530

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 03 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: