The First month in the USA and still alive - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Lise Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu The First month in the USA and still alive - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Lise Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

The First month in the USA and still alive

Door: Lise Lotte Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Lise Lotte

12 September 2011 | Verenigde Staten, Bowling Green

Wees gerust mensen, Lotje is still alive! Ze zeggen weleens wanneer je het naar je zin hebt dat de tijd voorbij vliegt. Nou, dat is bij mij dus ook het geval. Vandaar dat dit reisverhaal wat vertraging heeft opgelopen.

Bowling Green is een klein plaatsje, dat overigens een top uitgaansleven heeft! Niet geheel onbelangrijk maar leuke winkels om te shoppen? Ho maar! Toch heb ik al een paar keer leuk kunnen shoppen in Toledo waardoor ik twee jurkjes, twee tassen en één clutch rijker ben!

Zaterdag 10 september was de eerste Amercian Football thuiswedstrijd van The Falcons. Voorafgaand de wedstrijd hadden we met alle Nederlanders en een stel Amerikanen nog even gebarbecued. Na een openingsceremonie van 20 minuten die bestond uit: het Amerikaanse volkslied, de welbekende cheerleaders en de één minuut stilte om de slachtoffers van 9/11 te herdenken, was het eindelijk zover, de mannen kwamen! Oke, de wedstrijd duurde iets langer dan ik had gedacht. De eerste helft was dan ook pas twee uur later afgelopen maar ik vond het zeer geslaagd. Al bij al, een ervaring rijker.

De TLC organiseert elk weekend verschillende activiteiten voor alle internationale studenten. Deze activiteiten variëren van het bezoeken van een festival tot een boottocht. Deze maand gaan we ook naar een pretpark met reusachtige achtbanen, ik ben benieuwd!

Vele die ik spreek via mail/ skype/ sms/ telefoon/ luchtpost of flessenpost zeggen dat Amerika geen cultuur heeft. De enige cultuur wat er in Amerika is, is de gele letter M en het Vrijheidsbeeld. Toch begint deze week een nieuw vak voor mij, American Culture. Amerika heeft dus wel degelijk cultuur mensen!

Ook begint de liefde voor de Zuid-Koraanse keuken als maar te groeien, het eten is toch o zo goddelijk! Mijn grote dank gaat uit naar mijn Zuid-Koraanse huisgenote, Sunny!

Het zonnetje breekt hier door dus het is de hoogste tijd dat ik ga afsluiten en een duik neem in het zwembad!


Liefs,
Lise Lotte

  • 13 September 2011 - 06:45

    Oma:

    Leuk geschreven weer.Komen er ook weer eens wat nieuwe kiekjes?Geniet maar volop,want voor je er erg in hebt zijn de maandjes gevlogen.Liefs oma

  • 13 September 2011 - 10:28

    Florianne:

    Hoi Lotje,

    Hèhè eindelijk weer eens een verslagje;p, leuk hoor! Tot snel weer op de skype!
    xx

  • 13 September 2011 - 11:41

    Mama:

    Hoi Lotje,het was weer leuk om te lezen.Ik hoop dat je weer snel tijd vrij kunt maken om een nieuw stukje te schrijven.Vertel ook eens wat over jouw school en lessen.Doei,dikke kus,mama

  • 15 September 2011 - 09:49

    Oma:

    Weer eens wat leuke kiekjes.Wordt er ook nog wel gestudeerd/Hopenlijk gaat je dat ook zo goed af111111
    Veel liefs en groetjes oma

  • 30 September 2011 - 13:39

    Cocky:

    Hoi Lise Lotte
    Bedankt voor je lieve kaart uit America. Je hebt het goed naar je zin, leuke brichtjes en foto's stuur je door, houden zo. Geniet er lekker van want de tijd gaat snel, vooral als het zo gezellig is.
    Laat gauw iets op je site horen.
    Liefs Lou en Cocky

  • 01 Oktober 2011 - 11:08

    Kar:

    Misschien is journalistiek meer iets voor jou als economie? Je schrijft echt geniaal. En indd, ik geef je mams gelijk, vertel eens wat meer over je lessen (6) gnagna.
    Dikkekus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bowling Green

Lise Lotte

Actief sinds 08 Aug. 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 13532

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 03 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: