De Zuid Koreaanse keuken & fiets lessen in the USA - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Lise Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu De Zuid Koreaanse keuken & fiets lessen in the USA - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Lise Lotte Vermeulen - WaarBenJij.nu

De Zuid Koreaanse keuken & fiets lessen in the USA

Door: Lise Lotte Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Lise Lotte

24 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Bowling Green

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Lot vermaakt zich hier uitstekend! Ik kom werkelijk tijd te kort, gelukkig heb ik ook nog vier maanden dus alles komt goed.


Deze week is de BGSU course voor mij begonnen. Tot het einde van dit semester heb ik een extra vak, Internationale Marketing. Persoonlijk vind ik het een erge leuke les en het sluit tevens goed aan bij mijn huidige opleiding in Nederland. Doctor Wu verzorgd deze colleges en hij komt werkelijk niet boven mijn schouders uit. (En dat te bedenken dat ik zelf maar 1.69m ben)Een echte Japanner dus! Enfin, het is een leuke en aardig man!

Dat ik een echte Hollander ben (en blijf) blijkt maar weer dat ik niet zonder een fiets kan. Mijn Zuid- Koreaanse huisgenote heeft een aantal weken geleden een fiets gekregen. Tijdens een fietstochtje kwam ze erachter dat ze totaal niet overweg kan met haar fiets. Omdat ik een groot hart heb, heb ik haar fietslessen aangeboden. En van wie kan je het nu betere leren dan van een echte Nederlander? Alberto Contador is daar niks bij! Helaas, maar toch begrijpelijk, sloeg ze mijn aanbod af. Wel vertelde ze dat ik altijd haar fiets mocht gebruiken, ze kan er immers toch niet mee overweg. Nadat ik een rondje op haar fiets had gemaakt kwam ik er al snel achter, de fiets en ik zijn twee handen op één buik. Wij kunnen prima met elkaar overweg. Ik voorzie vele kilometers te maken om het Amerikaanse asfalt.

Het is algemeen bekend dat ik erg veel dingen lekker vindt. Tot mijn grote verbazing kwam ik erachter dat ik nog nooit de Zuid- Koreaanse keuken had geproefd. Tussen neus en lippen door vroeg ik of ze een keer voor mij Nederlandse kamergenote en mij wilden koken. Ze vertelde mij doodleuk dat ze niet kan koken maar ze zal haar vrienden eens vragen en dan zouden we met z’n alle wat gaan eten. Enkele dag later was de grote dag aangebroken: Drie Zuid Koreaanse studenten stonden aan de voordeur met allemaal lekkere gerechten. Het avondeten was in één woord: GODDELIJK! GRANDIOOS! Ik kom werkelijk woorden tekort. Een reisje naar Zuid-Korea staat ook per direct bovenaan mijn ‘to do list’

Maargoed, Zuid- Korea kan nog wel even wachten eerst maar eens wat meer van Amerika zien. Omdat ik een vrouw van het woord ben (‘meer van Amerika zien’) heb ik een reisje geboekt naar Pittsburgh en Cleveland. Samen met enkele andere studenten zal ik over enkele weken deze twee steden bezoeken. Meer over deze tripjes in mijn volgend reisverslag.

Tot snel!
Liefs

  • 25 Augustus 2011 - 05:57

    Jan En Christien:

    Als allereerste "gefeliciteerd met je Pa""

    Leuk meid dat je het naar je zin hebt - en de internationale keuken is best aan jou te besteden. Geniet er lekker van en wij zien weer met belangstelling je volgende reisverslag tegemoet.

  • 25 Augustus 2011 - 06:17

    Oma:

    Felicidades met je papa.Heb weer genoten van je schrijven.

  • 25 Augustus 2011 - 07:16

    Monique:

    Hoi Lotje,
    Superleuk om al jouw Amerikaanse avonturen te kunnen volgen. Ik geniet er van.
    Jij bent een schrijfster in de dop.
    In ieder geval geniet jij ontzettend,dat is overduidelijk.
    Nog heel veel plezier in het verre Amerika.

    Dikke kus, mam.

  • 27 Augustus 2011 - 20:56

    Oma:

    Zaterdagavond en merk jij al iets van de storm en het slechte weer?Hier op t.v en radio hoor en zie je er veel van.Maar ik denk en weet wel zeker dat het een heel eind bij jou uit de buurt is.Amerika is zo groot.Lotte veel liefs en een fijne zondag.Oma

  • 27 Augustus 2011 - 21:19

    Tante Marian.:

    Hallo Lotte,

    Wat heb je leuke foto's gemaakt. De woning waar in je woont zit er netjes en verzorgt uit.Uit het verslag blijkt, dat je leuke vrienden heeft. Je hebt wat betreft wel veel faciliteiten tot je beschikking. Je hebt het wel getroffen met je school, je omgeving, woning en vrienden. Verder wensen wij je veel leer plezier en geniet er van. Ik heb je twee keer op messenger gesproken maar nu zie ik dat je niet meer online bent, maar dat is geenprobleem.

  • 28 Augustus 2011 - 16:02

    Karry:

    hahah drulleke met je fietslessen! lig hier helemaal dubbel om je verhaal!

  • 29 Augustus 2011 - 16:24

    Karlijn:

    Oooh het klinkt zo super leuk allemaal! Ik mis je lottie. Maar geniet er met volle teugen van. Ik lig echt dubbel om je verhaaltjes.

    DIKKEKUS!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bowling Green

Lise Lotte

Actief sinds 08 Aug. 2011
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 13531

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2011 - 03 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: